fredag 23. september 2011

Liker



















Denne kunstneren har jeg ikke visst navnet på noensinne(signaturen hans er å skimte på mange av bildene, men å lese hva som står der er en annen sak). Bildene var lagret på den gamle harddisken min, fra jeg var 14. Jeg tror kustneren er en mann, så jeg sier han; Han har en litt ukomplisert stil, og jeg husker jeg ble overrasket over hvordan disse bildene ga meg en veldig tydelig stemning. Det er noe lunt over bildene, samtidig urolig. Man ser gjennom øynene til kunstneren, private øyeblikk og iakktagelser. Jeg liker hans uglamorøse stil, bildene er ærlige. Flere av bildene hans har motiv fra bilen på motorveien om natten, og det er en relativt ny måte å se naturen på, trærne som blir truffet av lyset fra frontlyktene. Måten han har gjenskapt dette med et gammelt tradiasjonsrikt medium som maleri/tegning. Det liker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar